Friday 22 March 2013

~jodoh oh jodoh~

bercakap tentang jodoh ni sangatlah complicated.. tetiba je arini rasa blurr bila dengar dua tiga ari lagi sepupu2 dah nak kawen..terfikir gak bila la jodoh aku nak sampai ni, padahal pakwe pun xpernah ada.hehe.. orang lain sibuk bercakap pasal pak we sini-sana, sedangkan kita boleh dengar je..

bagi aku nak cari orang yang betul2 sesuai dengan kita ni bukanlah senang, sebab dia yang akan berkongsi hidup dengan kita sehingga akhir hayat kita atau dia. kalau salah cari meranalah hidup. selain tu kita kena pikir yang kawen ni kalau boleh untuk sekali je seumur hidup dan bukan juga untuk diceraikan.

bila tengok orang couple aku pun tringin nak couple tapi rasa takut nak mencuba, sebab selalu tengok kawan2 ada yang frust, yang selalu gaduh ngan pak we dorang n macam2 lg. bayangkan kalau kita dah sayang sangat2 kat seseorang 2 n then dia tinggalkan kita, mesti merana hidup. aku mintak2 dijauhkan dari semua tu.

aku nak cari kawan lelaki bukan untuk dibuat pak we tapi untuk dijadikan suami, teman baik, pendengar yang setia, ayah kpd bakal anak2 aku, menantu utk ibu dan ayah dan yg paling penting pembimbing aku menuju ke syurga. dia la juga orang yang akan memperbetulkan segala tindak-tanduk aku dan tidak takut utk menegur kesalahan yang aku lakukan.

aku xpernah letakan syarat dalam mencari suami ni, cuma aku harap dia ada pegangan agama islam, dapat menerima aku seadanya, boleh menerima segala kekurangan aku dan yang paling penting dia boleh menerima keluarga aku seadanya. aku xpernah harap dia tu seorang yg hensem sbb aku sedar diri yang aku pun bukannya lawa, aku jga xharap dia seorang yg alim sebab aku pun bukannya alim sangat dan masih bnyak lg yg kena belajar. aku juga harap dia boleh masuk dalam kuarga aku supaya kalau ada apa2 program yg melibatkan kuarga xde la canggung sngat n buat hal2 sendiri je.. masa bersama kuarga ni adalah masa untuk beramah-mesra sesama kita.

kalau nak taw seseorang tu ikhlas atau x nak berkawan dengan kita, dia xkan takut untuk berjumpa dengan family kita. kalau banyak dalihnya tu bermakna dia berniat just nak jadikan kita gf je n utk suka2. bagi aku berkawan biarlah ramai tapi hati aku hanya utk org yg betul2 ikhlas nak jadikan aku isteri dia. hehe.. banyak plak merapu malam ni.. jodoh oh jodoh kat mna kau agaknya sekarang ni.. bila agaknya kita akan bertemu.. akan kutunggu mu wahai encik bakal suami aka jodohnku..

p/s: kalau rasa berkenan masuk meminang terus jangan nak bercinta la sangat..( peringatan tuk dri sendri gak agar xterpesong niat 2 )

No comments:

Post a Comment